Από το euractiv.gr
Οι προθέσεις της Επιτροπής να αναγκάσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών κάθε φορά που συνδέονται σε ιστοσελίδες θα καταστρέψουν το διαδικτυακό επιχειρείν και θα «αφήσει πίσω» την....
ευρωπαϊκή στρατηγική ψηφιακής καινοτομίας, τονίζει η μεγαλύτερη κοινοπραξία on-line βιομηχανίας στην Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα η Επίτροπος για τη Δικαιοσύνη και Θεμελιώδη Δικαιώματα Viviane Reding μίλησε δημόσια αναφορικά με τα διαδικτυακά προσωπικά δεδομένα. Η Reding είπε ξεκάθαρα ότι θα ζητήσει από όλες τις ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, να ζητούν τη ρητή συγκατάθεση των ευρωπαίων χρηστών τους πριν διατηρήσουν τις ΙΡ διευθύνσεις τους.
Μιλώντας την προηγούμενη εβδομάδα (28 Νοεμβρίου) σε συνέδριο για την προστασία δεδομένων που πραγματοποιήθηκε από το αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, η Reding περιέγραψε λεπτομερώς τον τύπο μεταρρυθμίσεων που θα επιδιώξει σε μια γενική αναθεώρηση της οδηγίας του 1995 για την προστασία δεδομένων, που θα κοινοποιήσει στις αρχές του επόμενου έτους.
Η «κατακερματισμένη» προσέγγιση κοστίζει 2.3δις ευρώ ετησίως στην ΕΕ
Η επίτροπος είπε ότι οι μεταρρυθμίσεις θα επιδιώξουν να ενοποιήσουν τα καθεστώτα προστασίας δεδομένων σε όλη την ΕΕ καθώς σήμερα, κάθε κράτος μέλος εφαρμόζει διαφορετικούς κανόνες. Η κατακερματισμένη προσέγγιση κοστίζει στην ΕΕ 2.3δις ευρώ σε χαμένες επιχειρήσεις, ισχυρίστηκε.
«Τα άτομα θα πρέπει να είναι καλά ενήμερα για τις πολιτικές προστασίας δεδομένων και η συγκατάθεσή τους θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και ρητή», υπογράμμισε.
Η βιομηχανία χαιρετίζει την προσπάθεια δημιουργίας ενός ενοποιημένου καθεστώτος προστασίας δεδομένων, αλλά δυσανασχετεί για την επιδίωξη της ρητής συγκατάθεσης από τους χρήστες του διαδικτύου.
Η Reding θα ακολουθήσει το δρόμο του Κοινοβουλίου
Η Επιτροπή βρίσκεται υπό πίεση από το Κοινοβούλιο να προτείνει αυστηρά κριτήρια συγκατάθεσης από τους χρήστες του διαδικτύου. Τον Ιούλιο, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα εξέδωσε μια έκθεση που έλεγε: «Οι πληροφορίες που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες αναφορικά με τους σκοπούς και τους διάφορους τρόπους με τους οποίους γίνεται επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες, ορατές και κατανοητές για την χρήστη».
«Τα περισσότερα μέλη μας είναι πολύ, πολύ ανήσυχα για αυτή την υπερβολική επέκταση ενός ισορροπημένου καθεστώτος», είπε ο Kimon Zorbas στην EurActiv, αντιπρόεδρος της ΙΑΒ.
Τόνισε ότι μια τέτοια ρήτρα «ρητής συγκατάθεσης» θα παγώσει την ευρωπαϊκή ψηφιακή αγορά.
Οι προθέσεις της Επιτροπής να αναγκάσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών κάθε φορά που συνδέονται σε ιστοσελίδες θα καταστρέψουν το διαδικτυακό επιχειρείν και θα «αφήσει πίσω» την....
ευρωπαϊκή στρατηγική ψηφιακής καινοτομίας, τονίζει η μεγαλύτερη κοινοπραξία on-line βιομηχανίας στην Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα η Επίτροπος για τη Δικαιοσύνη και Θεμελιώδη Δικαιώματα Viviane Reding μίλησε δημόσια αναφορικά με τα διαδικτυακά προσωπικά δεδομένα. Η Reding είπε ξεκάθαρα ότι θα ζητήσει από όλες τις ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, να ζητούν τη ρητή συγκατάθεση των ευρωπαίων χρηστών τους πριν διατηρήσουν τις ΙΡ διευθύνσεις τους.
Μιλώντας την προηγούμενη εβδομάδα (28 Νοεμβρίου) σε συνέδριο για την προστασία δεδομένων που πραγματοποιήθηκε από το αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, η Reding περιέγραψε λεπτομερώς τον τύπο μεταρρυθμίσεων που θα επιδιώξει σε μια γενική αναθεώρηση της οδηγίας του 1995 για την προστασία δεδομένων, που θα κοινοποιήσει στις αρχές του επόμενου έτους.
Η «κατακερματισμένη» προσέγγιση κοστίζει 2.3δις ευρώ ετησίως στην ΕΕ
Η επίτροπος είπε ότι οι μεταρρυθμίσεις θα επιδιώξουν να ενοποιήσουν τα καθεστώτα προστασίας δεδομένων σε όλη την ΕΕ καθώς σήμερα, κάθε κράτος μέλος εφαρμόζει διαφορετικούς κανόνες. Η κατακερματισμένη προσέγγιση κοστίζει στην ΕΕ 2.3δις ευρώ σε χαμένες επιχειρήσεις, ισχυρίστηκε.
«Τα άτομα θα πρέπει να είναι καλά ενήμερα για τις πολιτικές προστασίας δεδομένων και η συγκατάθεσή τους θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και ρητή», υπογράμμισε.
Η βιομηχανία χαιρετίζει την προσπάθεια δημιουργίας ενός ενοποιημένου καθεστώτος προστασίας δεδομένων, αλλά δυσανασχετεί για την επιδίωξη της ρητής συγκατάθεσης από τους χρήστες του διαδικτύου.
Η Reding θα ακολουθήσει το δρόμο του Κοινοβουλίου
Η Επιτροπή βρίσκεται υπό πίεση από το Κοινοβούλιο να προτείνει αυστηρά κριτήρια συγκατάθεσης από τους χρήστες του διαδικτύου. Τον Ιούλιο, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα εξέδωσε μια έκθεση που έλεγε: «Οι πληροφορίες που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες αναφορικά με τους σκοπούς και τους διάφορους τρόπους με τους οποίους γίνεται επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες, ορατές και κατανοητές για την χρήστη».
«Τα περισσότερα μέλη μας είναι πολύ, πολύ ανήσυχα για αυτή την υπερβολική επέκταση ενός ισορροπημένου καθεστώτος», είπε ο Kimon Zorbas στην EurActiv, αντιπρόεδρος της ΙΑΒ.
Τόνισε ότι μια τέτοια ρήτρα «ρητής συγκατάθεσης» θα παγώσει την ευρωπαϊκή ψηφιακή αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου